10.1.2017

Keväiset Aurorat

Perussukat Novitan Aurorasta.
Värit pinkki (855), vihreä (833) ja keltainen (826). Puikot 3,5mm.

Oikein pirteätä kevään odotusta! 💛🌷💛


30.12.2016

Taimitarhan Joulukalenteri 2016

Elämäni toiset kirjoneulesukat valmistuivat tapaninpäivänä, en siis ollut pahasti myöhässä. Ideahan tässä oli se, että joka päivä ennen joulua avautuu uusi luukku ja jouluksi on valmista. Molempia sukkia tein samaan aikaan.


Lankana Novitan 7 veljestä ja Polaris. Pituutta varteen piti lisätä yhden kuvion verran ja muutamat lisäkuviot tuli myös terään. Käytössä oli 4:n puikot, koska käsiala on niin tiukka.

Seuraavaa projektia odotellessa, joka löytyy jo Facebookista: Ystävänpäiväsukat 2017.

18.10.2015

Syyspäivä!

Tässä valmistuivat juuri Syyspäivä-polvisukat Novitan 7 veljestä raidasta. Ohje on napattu uudesta sukkalehdestä 2015.

Lankoina näissä on käytetty kanerva-vihreä-sinappia ( 811 ) ja vihreä-punainen-petroolia ( 809 ) vuorotellen 2 kerroksella.

Puikkoina 3,5 Carbonzit ja langanmenekki n. 177g. Valmiin parin koko n. 39.

5.7.2015

Nostalgiaa!

Nämä nostalgiset villasukat on pyynnöstä tehty 5 ja 3 vuotiaille tytöille. Käyttäjilleen erittäin mieleiset!

18.6.2015

Piirakkasukat

Unisukiksi lyhytvartiset piirakkasukat.
Ohje Novitan sukkalehdestä. Lankana 7 veljestä fuksia.

3.5.2015

Dropsin Big Fabel sukkaset

Villasukkaset Dropsin Big Fabelista.
Puikot 5 ja yhteensä 40 s.
Näissä koko noin 36.
Äitimuorille jalkoja lämmittämään ❤

2.3.2015

Säärystimet Hileestä

Tytölle pitkät säärystimet Novitan pinkistä (593) Hile langasta isoilla puikoilla.

23.2.2015

Ensimmäiset lapaset

Ensimmäiset lapaset (hurraa!) sitten ala-asteen.
Seiska veikasta ja kiilapeukalolla, toivottavasti on edes sinnepäin!
32s 3,5 puikoilla lapselle Novitan peruslapasen ohjeella.

10.2.2015

6.2.2015

Körttisukat!

Vihdoinkin sain aikaiseksi tehdä körttisukat. Lankana 7 veljestä, joku ikivanha kerä tummanruskeaa ja luonnonvalkoista.

Kudottu 3,5 puikoilla 48 silmukkaa.

Tässä linkki Novitan ohjekaavioon:
http://www.novita.fi/public/users/11831/187877_image_1.jpg

Mikähän olisi seuraava väriyhdistelmä? Hmmm...

2.2.2015

Seeprasukat

Seeprasukat 7 veljestä viidakkolangasta.
Puikot 3,5. 48 silmukkaa.
Koko n 39 ja jää kyllä omaan jalkaan.

Jostain syystä mietin keltaisia tehosteita näiden kanssa,  mutta se jäi sitten tekemättä...

20.9.2014

1.8.2014

Kesäsukat Puro Batikista

Pitkästä aikaa yksi pari valmis <3

Lankana Novita Puro Batik, puikot 3,5 ja silmukoita 48. Yksi kerä riitti hyvin ja vielä jäi jämät jäljelle.

14.4.2014

Tauon jälkeen...

En ole hetkeen kutonut ollenkaan. Palasin vuodenvaihteessa töihin äitiysvapaiden jälkeen ja kutomiset jäi kokonaan. Ei vaan saanut aikaiseksi. Nyt ajattelin näillä taas ruveta testaamaan josko hukassa ollut inspiraatio löytyisi jälleen jostakin.
Harry Potterin voimalla nää on jo hyvällä mallilla (tulee televisiosta parhaillaan).
:) iloista kevään jatkoa kaikille ja toivottavasti pääsen taas vauhtiin.

Tässä valmiina: 


3.12.2013

Tavissukat Regiasta

Tavalliset perussukat Regia Zima color-langasta. Ihanat ja lämpöiset jalassa.

10.11.2013

Broken seed nallesta

Broken seed-sukat nallesta. Toinen luonnonvalkoinen ja toinen nalle taika kirjava lila.

Nämä lähti lahjaksi ♥

7.11.2013

Neon pinkkiä tasaraitaa!

Nopeasti tehdyt (5 puikoilla) raitasukat lankana Novitan isoveli. Silmukoita yhteensä 40. Koko n. 39.

Neon pinkkiä ja mustaa tasaraidalla, jemmassa odottaa vielä se neon keltainenkin!

17.10.2013

1-vuotiaan junasukat

Piti tehdä toisetkin junasukat kun alkuun pääsi, nämä jää 1-vuotiaalle prinsessalle. Aluksi tein vahingossa liian pienet, mutta sitten laitoin teräosaan 5x5 raidat, niin tuli juuri talveksi sopivat :)

Lankana Novitan nalle kukkaketo krassi. Kolmosen puikoilla 12x4 silmukkaa. Menekki 45 g.