17.10.2013

1-vuotiaan junasukat

Piti tehdä toisetkin junasukat kun alkuun pääsi, nämä jää 1-vuotiaalle prinsessalle. Aluksi tein vahingossa liian pienet, mutta sitten laitoin teräosaan 5x5 raidat, niin tuli juuri talveksi sopivat :)

Lankana Novitan nalle kukkaketo krassi. Kolmosen puikoilla 12x4 silmukkaa. Menekki 45 g.

10.10.2013

Junasukat nallesta

Juuri valmistuneet junasukat vajaa viikko sitten syntyneelle pienelle prinssille. <3

Puikot 3, silmukoita yhteensä 40. Lankana Novitan nallen sinikello.

26.9.2013

Ikuisuus sukat!

Huh! Vihdoinkin valmiit...

Tikutettu Novitan Polku-langasta, väri Porkkana (muistaakseni...) Nämä tulevat yli polven, nyt vaan tarvitaan hame joka sopii näiden kanssa.

Puikot 3 ja langan menekki 125g.

Ohje on syksyn 2011, Novitan sivuilta löytyy.

23.9.2013

Olgat Silver Dreamista

4 vuotiaalle tehdyt prinsessasukat.

Lanka: Cewec Silver Dream.
Malli: Olga.

Piirakkaa pukkaa...

Piirakkasukat 7 veikasta omaan käyttöön :)

Lanka hankittu FB ryhmästä, Heidi Karvisen itse värjäämää lankaa. Näistä tuli niin hienot. Pari värjättyä vyyhtiä odottaa vielä puikoille pääsyä. <3

Ohje Novitan sukkalehdestä.

Tavallisten sukkien koti

Tämä oli ehkä mun paras jemmakeräni, oon pitkään pyöritellyt ja miettinyt minkälaiset sukat siitä tekisi... perussukat niistä sitten tuli. Olisi aikoinaan pitänyt ostaa tätä useampi kerä, harmittaa! On niin ihanan keltainen... Noh, pieni nöttönen jäi vielä jäljelle! 

Lankana Novitan nalle päivänkakkara. 14 s puikolla, koko n. 39. Langan menekistä ei tietoa, ei jaksa kaivaa puntaria esille. ;)

5.9.2013

4-vuotiaan uudet sukat

Perussukat Hjertegarnin Hjerte Sock 4 (7099) langasta puikoilla 3.

Lankamaailmasta ei voitu lähteä ennenkuin tämä lanka oli ostettu, niin tärkeä se oli 4v tytölle, oli kuullemma niiiin hieno ;) ja kotona odotettiin että koska äiti saa tikuteltua ne valmiiksi ;)

9.8.2013

Ryppyvarsisukat nalle taika ;)

Novitan sukkalehden ohjeen mukaan tehdyt ryppyvarsisukat uudesta Novitan nalle taika langasta.

Silmukoita varressa 60, kavennettu 56s. Puikoilla nro 3. Koko n 36. Ja lankaa meni reilu kerä. Meni jo äipälle lahjaksi suoraan puikoilta ;)

30.7.2013

Pirtelöt ;)

Perussukat Novitan pirtelöstä, alesta löydettyä bambu-sekoite lankaa :) Ihanat jalassa, tästä tuli noin koko 36. 

Tehty 3,5 puikoilla 48 silmukkaa.

15.7.2013

Polvisukat

Piiiiitkät polvisukat. Lankana 7 veljestä. Lämmittää pohkeita kivasti, ja ulottuu polven yli.